„Poniedziałkowa wyprawa do pachnącej krainy”

Ostatnie wakacyjne spotkanie w Bibliotece Głównej było bardzo pachnące. Głównym bohaterem był nos – dowiedzieliśmy się o nim kilku ciekawostek a także testowaliśmy jego sprawność. Wykorzystaliśmy nos do balonowego slalomu, odkryliśmy pachnące czekoladą, truskawkami i cytryną książki, rozpoznawaliśmy zapachy. Okazało się, że prawie nikt nie znał zapachu kolendry i anyżu ale znaleźli się również znawcy przypraw, dla których nawet kurkuma nie była obca. Zrobiliśmy bardzo pachnące mydełka i  obrazki – jak widać przyprawy mogą służyć nawet do malowania 🙂

„Poniedziałkowa wyprawa z Nelą, małą reporterką”

Na przedostatniej wakacyjnej wyprawie z Biblioteką Główną ruszyliśmy śladami Neli – jednej z najmłodszych reporterek na świecie. Wraz z nią zwiedzaliśmy Papuę-Nową Gwineę gdzie poznaliśmy niezwykłe zwierzaki – ryby głębinowe, rajskie ptaki, kangury nadrzewne a nawet kuskusa plamistego. Odkryliśmy, że w książkach Neli ukryte są kody, dzięki którym można obejrzeć ciekawe filmiki, nagrywane przez samą autorkę. Stworzyliśmy niezwykłe, kolorowe „foliowe światy”, okazałe rajskie ptaki i latające motyle. Odbyły się nawet zawody w łowieniu rybek 🙂 Zachęcamy do odbycia niezwykłych podróży z Nelą – wystarczy przyjść do biblioteki i wypożyczyć jej książki.
Przed nami ostatnia wyprawa – zapraszamy już w poniedziałek 🙂

„Poniedziałkowa wyprawa do Wietnamu”

Tym razem wybraliśmy się w podróż do Wietnamu. Na początek wspólnie odszukaliśmy na globusie Polskę i Wietnam, a następnie wybraliśmy środek lokomocji, którym udaliśmy się do celu naszej podróży. Znaleźliśmy się w parku w Hanoi, gdzie odbyliśmy poranną gimnastykę z mieszkańcami miasta. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną na temat kultury i życia codziennego w Wietnamie, później każdy wykonał rysunek łodzi, statku, kutra i porównywaliśmy nasze prace z oryginałami. Poprzez zabawę Bit Mat Bat De (łapanie gęsi) poczuliśmy się jak wietnamskie dzieci. Wykonaliśmy również kapelusze Non la i nauczyliśmy się posługiwać pałeczkami. Wspólnie przeszliśmy test podróżnika po Wietnamie i każdy otrzymał pamiątkowy medal. Zajęcia zakończyliśmy wykonaniem rysunku zdobionego ryżem. Na kolejne spotkanie zapraszamy 20.08.2018 🙂

„Poniedziałkowa wyprawa do krainy czekolady”

Nasza poniedziałkowa wyprawa była bardzo smakowita, bowiem odwiedziliśmy krainę czekolady. Zajęcia rozpoczęliśmy od poznania tajników produkcji czekolady, a następnie sami zrobiliśmy pralinki w swoich ulubionych smakach. Kolejnym punktem był quiz, który sprawdził naszą wiedzę na temat tego słodkiego przysmaku, następnie nauczyliśmy się czekoladowego tańca. Po wyczerpującym tańcu przyszła chwila na odpoczynek i degustację czekoladek. Później poznaliśmy kilka ciekawostek o czekoladzie. Mogliśmy również obejrzeć nietypowe rodzaje m.in. mleczną z chilli oraz deserową z solą morską. W drugiej części zajęć tworzyliśmy różne prace plastyczne, stworzyliśmy czekoladowy, jadalny obrazek, a także oryginalną, wyklejoną plasteliną babeczkę. Na zakończenie wykonaliśmy autorskie opakowania na własnoręcznie robione pralinki, które mogliśmy zabrać do domu.

Na kolejną fascynującą wyprawę zapraszamy 13.08.2018 🙂

„Poniedziałkowa wyprawa do… krainy sombrero”

Na kolejnych wakacyjnych zajęciach wybraliśmy się w podróż do Meksyku. Przygotowania do naszej wyprawy rozpoczęliśmy od spakowania najpotrzebniejszych rzeczy do plecaka, sprawdziliśmy na mapie gdzie dokładnie znajduje się Meksyk oraz dowiedzieliśmy się jakim językiem posługują się mieszkańcy tego kraju. Zwiedzaliśmy to piękne miejsce za pomocą gry planszowej do której każdy wykonał swój pionek z plasteliny. Odwiedzając poszczególne miasta, wspólnie musieliśmy wykonać różne zadania m.in. zabawa w „Benito Juarez mówi…”,a także próbowaliśmy odgadnąć ile ziaren ma kolba kukurydzy. Wycieczkę zakończyliśmy w Voladores de Papantla, gdzie wykonaliśmy kapelusze sombrero.
Na następną wyprawę zapraszamy już 6 sierpnia 🙂

„Poniedziałkowa wyprawa z bajką dookoła świata”

Poniedziałkowa wyprawa zabrała nas w podróż dookoła świata, gdzie poznaliśmy bajki z różnych kontynentów. Naszą przygodę rozpoczęliśmy w Ameryce Północnej, gdzie wysłuchaliśmy baśni indiańskiej „Jak się na niebie pojawiły Słońce i Księżyc”. Następnie poczuliśmy się jak prawdziwi Indianie malując twarze oraz wykonując prawdziwy indiański pióropusz. Każdy z nas wybrał sobie nowe plemienne imię. Kolejnym przystankiem była gorąca Afryka w której wykonaliśmy piaskowy obrazek i wysłuchaliśmy opowieści o Ranirze ze Słonego Jeziora. Następnie część z nas zamieniła się w głodne krokodyle, które łapały pozostałych uczestników zabawy. Naszym ostatnim przystankiem były kolorowe Indie gdzie dzieci wysłuchały opowieści „O słońcu, Księżycu i Kogucie”, a także wykonały z różnych naturalnych materiałów pracę plastyczną inspirowaną sztuką wizualną rangoli. Na koniec odbyły się zawody w podrzucaniu piłeczek pingpongowych – gra nawiązująca do ulicznej zabawy dzieci z Korei.

Na kolejną poniedziałkową wyprawę zapraszamy już 30 lipca 🙂

„Poniedziałkowa wyprawa tropem dinozaura”

Podczas kolejnej poniedziałkowej wyprawy dinozaury opanowały Ośrodek Kultury. Tańcząc Limbo pod maczugą, przenieśliśmy się w czasy prehistoryczne, gdzie odkrywaliśmy tajemnice dinozaurów. Jak ludzie pierwotni bawiliśmy się „naturalnymi” zabawkami – kamieniami, patyczkami itp. Nasi młodzi paleontologowie odkopali prehistoryczne jaja dinozaurów i stworzyli dla nich krainy. Każdy mógł wejść w paszczę dinozaura i zrobić zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Dzięki wirtualnej rzeczywistości mogliśmy trzymać dinozaura na dłoni, a niektóre z nich nawet spacerowały po nas 🙂

„Poniedziałkowa wyprawa w kosmos”

Kosmicznymi rakietami: „Apolletto TT 102” i „Odrzutowiec DK 15” – w czasie drugiej poniedziałkowej wyprawy, polecieliśmy na planety Zielonych Kosmoludków. Planety przywitały nas zabawnymi grami i ciekawymi zabawami. Na pierwszej planecie zdobyliśmy kosmiczną siłę, a kolejne dodały nam mocy. Podróż zakończyła się na planecie „Artyścikowo”, gdzie każda drużyna narysowała portret kosmicznego ludka.
Drugą częścią kosmicznej podróży wypełniły prace plastyczne: każdy z nas wykonał kosmiczną rakietę, która „super lata”. Drużynowo ozdabialiśmy kosmiczny pojazd, z którym później robiliśmy sobie zdjęcia. Na zakończenie zabawy otrzymaliśmy medal „Zdobywca kosmosu”.
Zapraszamy za tydzień.

„Poniedziałkowa wyprawa na wyspę Hula-Hula”

Wakacje w bibliotece tradycyjnie rozpoczęły „Poniedziałkowe wyprawy…”. Pierwsza wyprawa przeniosła nas na wyspy: Hula Hula i Hula Gula. Do dalekich, niewielkich wysp dopłynęliśmy zabawnymi tratwami. Na Hula Gula przywitała nas zabawa: „Kto dotrze pierwszy”, a na Hula Hula: „Berek – Ameba”. Na jednej z wysp ruszyliśmy na polowanie lwa i krokodyla, któremu robiliśmy zdjęcia. Z tubylcami bawiliśmy się w kalambury i inne śmieszne zabawy. Na koniec każdy z nas zbudował statek, który dopłynął na bezludną wyspę oraz palmę z małpką, papugą i krokodylem.
Na spotkania zapraszamy w każdy poniedziałek! 🙂